maandag 23 februari 2015

De 1ste kuur...

De kuur van week 1 zit erop, ben blij dat mijn lijf een weekje rust gegund is. Het zijn kleine venijnige prikjes tussen je spieren in je bil, vervolgens heb ik geleerd even met mijn benen te wiebelen om het snel te laten stromen en dan meteen te blijven lopen om het bijtende gevoel langzaam naar de rest van je lichaam te laten gaan en zo snel mogelijk te laten verdwijnen. Dit tot rare huppeldansjes bij de liften leidend. we gingen daarna bewust een blokje om, aandacht afleiden werkt goed bij mij.
Na de eerste 2 injecties merkte ik niet zoveel, dat is wel veranderd. Ik krijg de injecties rond 14 uur, dan slaat het zo na het eten toe en de dag erna is het niet fijn; misselijk, weinig energie, koortsig en het voelt alsof mijn mond aan het aftakelen is. Ken je het gevoel als je iets te heets gegeten hebt? dat gevoel op je tong en dan de hele dag, geen laagje meer binnenin je wangen. Bedenk me dan, als het in mijn mond zo voelt, doet het dat hopelijk ook op andere plekken.
Gisteren was de laatste dag en het was heftig, ik had het zó koud de hele dag, mijn handen bleven 'bevroren' terwijl mijn buik in de fik leek te staan (er zijn daar wat celletjes echt héél hard voor me aan het knokken) gelukkig heb ik iemand om me heen die me toch mee naar buiten neemt. Ik weet ook wel dat het goed is, dat ik dan wél eet en beter slaap, maar jeetje wat had ik eigenlijk geen zin en geen puf. Toen mijn alarm ging voor de anti-pil gisteravond voelde het als een feestje en nu de ochtend erop voel ik me ook weer een beetje mens.

Het is maandag en mijn lief is weer aan het werk, ja de rest van de wereld draait door. Op mijn eigen werk en zie ook mijn studiegenootjes de één na de ander afstuderen.
De locatie waar ik werk is uiteindelijk afgelopen week gesloten, in eerste instantie kreeg ik (toen ik in de 'net gehoord' en operatiefase zat) nog de stress erbij van naar een gesprek moeten en beslissen wat mijn volgende locatie zou worden, ik bof met een leidinggevende die zich verdiepte in wat ik heb en die heeft het 'naar boven' uitgelegd, erg fijn, zou niet in staat zijn een beslissing te nemen op dit moment. Maar 'mijn locatie'is dicht, de plek waar ik met nog 2 overgebleven collega's zo'n 3,5 jaar geleden startte, van de één op de andere dag namen we een school in een gesloten setting over; geen lesmateriaal, geen boeken, geen computers, een volslagen jungle. In die 3,5 jaar hebben we heel wat collega's zien gaan en komen, met deze doelgroep is 'gewoon les kunnen geven' bij lange na niet genoeg. Uiteindelijk zelfs basis arrangement gehaald en heb ik in mijn TL/Havo klas jongeren gehad die een diploma en certificaten hebben gehaald, goed doorgestroomd zijn naar vervolgplekken en vooral weer plezier kregen in leren. Nu was vorige week het afscheid van de instelling en de school en ik was daar niet bij, ik zie foto's voorbij komen en het voelt alsof ik van de kaart ben geveegd, alsof ik daar nooit rondgelopen heb en mijn steentje bijgedragen heb. Dat doet pijn en ik merk dat ik er last van heb. Het is niet iets waar ik me nu mee moet bezig houden, het heeft geen zin, het bevordert mijn stemming niet, maar het hoort wel bij wanneer je langer uit de roulatie bent, het leven van andere mensen gaat gewoon door.
(hoor achteraf toen ik het aangaf dat er mensen naar me vroegen, dat maakt het weer een beetje goed)

Ga me deze week weer met leuke zaken proberen bezig te houden, ergens kan ik niet wachten op maandag, ik ben zo benieuwd naar de uitslag. het wordt een dagje ziekenhuis, in de ochtend bloed prikken, om 12 uur gesprek met een andere arts omdat mijn arts met vakantie is ( deze is wel dé expert op Mola gebied en zit in de landelijke werkgroep) dan krijg ik de uitslag en weet ik in hoeverre deze eerste 'kuur' geholpen heeft, erg spannend. Ik heb ook weer vragen die ik vast opschrijf zodat ik ze niet kan vergeten.
Dan om 14 uur starten met de volgende kuur, daar denk ik dan liever nog niet aan, eerst een weekje genieten van géén ziekenhuis en polonaise aan mijn lijf. En 's kijken of ik de 'waarschijnlijk toch weer slecht nieuws hendel' naar de andere kant kan krijgen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten