vrijdag 13 februari 2015

Tuina massage

Een tijdje geleden zag ik een 'Groupon' voorbij komen, heel toevallig, want ik had de meldingen uitgezet, al die aanbiedingen .. ze vielen vaak wat tegen, dus beter om niet in de verleiding te komen.
Maar goed, deze aanbieding kwam van
Een chinees medisch centrum. Tuina massage.. je kon ook een andere kiezen, maar deze had ik wel eens in de sauna gehad en bedacht me dat in het kader van goed voor mezelf zorgen, weten dat ik na op uitslagen wachten in kan storten het wel een goed idee zou kunnen zijn dit mezelf cadeau te doen. Toen weg geklikt, maar het bleef in mijn hoofd zitten en vorige week toch maar besloten het te doen.

de dag na de uitslag had ik een afspraak gemaakt, ik had het niet beter kunnen aanvoelen. Ik was aan één stuk door verdrietig geweest en was het liefst met mijn hoofd onder de dekens blijven liggen.
Maar ja nu moest ik de deur uit, op de fiets zelfs ( als je zoveel bloed verliest ben  je je opeens heel bewust hoeveel energie sommige 'gewone' dagelijkse handelingen kosten.
Aangekomen kwam ik in een chinees winkeltje waar allemaal dozen met zo te zien kruiden tegen de achterwand stonden opgesteld en even later kwam de dokter/masseur


Hij is een uur bezig geweest en wist in 1x zijn vinger op plekken te zetten die zo gevoelig waren, daar had ik geen idee van gehad. Hij ging steeds naar die punten toen en ik merkte vooral dat hij met 'B48'bezig was. langzaam kwam er een beetje ontspanning.
Thuis gekomen, voelde ik dat ik enorm ging bloeden, het aparte was dat ik er niet van schrok, hele brokken kwamen ermee, het leek wel alsof ik aan het 'schoon bloeden' was. Ben het toch op internet op gaan zoeken, het punt B48 staat voor de baarmoeder, wie verwacht dat de energiebaan van je baarmoeder in je bips zit? Ik vond dit allemaal best bijzonder. Buiten het bloeden had ik opeens 'ruimte'in mijn hoofd en had hij me ook verteld dat mijn maag en darmen plat lagen (tja, ik at al ruim een maand nauwelijks)  die terwijl hij bezig was opeens enorm van zich lieten horen en hij me aangaf dat ik wel moest eten omdat dat energie gaf ~goede tip~ ;-)
Het voelde wel heel fijn om opeens weer 'trek' te hebben, in de goede dingen en mijn opgeblazen gevoel was ook weg ( en mijn platte buik weer terug *jeej* 
heb mijn gynaecoloog een mail gestuurd met dit verhaal, ik houd er rekening mee dat de reguliere artsen daar niks in zien, maar wilde het wel aan haar kwijt ( en zeker weten dat ik het in het gesprek niet zou vergeten... )


Geen opmerkingen:

Een reactie posten