vrijdag 13 februari 2015

Tandarts, leverfuncties & Carnaval

Voordat ik met dit bericht start, laat ik heel duidelijk zijn, ik ben een stadse juffer van boven de rivieren, ik snap niet zoveel van carnaval en heb dat nooit gedaan, iedereen moet doen waar hij of zij zich fijn bij voelt. Doordat mijn lief dit jaar adjudant is heb ik er meer van mee gekregen, alle protocollen, hoe officieel het allemaal is, hoe lief de mensen voor elkaar zijn, hoeveel ze doen en betekenen voor vele mensen. maar toch...
Bij mij wordt er bloed afgenomen om mijn nier- en leverfuncties bij te houden, ik zie foto's voorbij zeilen waarbij men 's ochtends aan het bier zit. Ik kan daar (op dit moment zeker) niet bij. Ik ben blij wanneer mijn organen niet teveel beschadigen de komende tijd.... Dan heb ik het er moeilijk mee dat ik maandag met de methotrexaat moet starten terwijl mijn lief bij allerhande officiƫle gelegenheden moet zijn, bizarre situatie. Voor hem misschien nog wel lastiger dan voor mij, ik weet wat er gebeurt, ik hoef niet bang te worden omdat ik gevoelsmatig te lang niet hoor hoe het gaat. In feeststemming zijn terwijl je vriendinnetje in het ziekenhuis is. en ja, ik mis hem, heb hem nodig op dit moment en het kan niet. Hij heeft ja gezegd en komt zijn verplichtingen na. Ik moet nog even geduld hebben en het even zonder hem doen. wat is een week dan lang....

Gelukkig kon ik nog even bij de tandarts terecht, ik had al gelezen dat dat de komende weken niet kan en precies gisteren leek er een stukje afgebroken en gevoelig. Ik heb sowieso een geweldige tandarts, lekker direct, ze kon er met haar pet niet bij dat ik deze behandeling nodig had en wilde weten wat er was, zo fijn eigenlijk dat ze het gewoon vraagt, dan maar weer janken. Het bleek allemaal mee te vallen, er was maar een klein stukje van mijn kies af gechipt, de gevoeligheid komt omdat je door de stress kan gaan klemmen in je slaap ( merk nu dat ik het overdag ook doe ),dan verkrampen je spieren en dan nemen je tanden weer wraak. ze heeft mijn spieren opgerekt en me geleerd hoe ik dat zelf kan doen.

Mijn arts had me aangeraden om tijdens de behandeling te gaan spoelen met Bocasan, (1 van de bijwerkingen is dat je slijmvliezen kunnen gaan ontsteken en daar heb je snel last van in je mond) maar ja dat is al jaren uit de handel kwam ik achter. ze heeft even fijn mee zitten denken, Ik had zelf al zitten googlen en was tot 07 active gekomen, met actieve zuurstof, dat leek haar wel een goeie, dus meteen maar besteld. de kamillethee is al in huis, want oma's middeltjes werken toch ook altijd uitstekend.

Nu het weekend nog even van mijn energie genieten, ik hoop dat ik me ertoe kan zetten om weer te gaan schilderen en wie weet is er zelfs wat ruimte om weer eens een studieboek in te kijken... en met het zonnetje in goed gezelschap lekker buiten wat extra energie opdoen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten