maandag 30 maart 2015

daar gaan we weer met de 'dagopnames' part IV...... uitslag kuur 3

s'Ochtend gebeld om te checken of mijn 'dagopname' nu al wel geregeld was. (de MTX was in de maak dit keer ~jeej~) Ja je leest het goed dagopname, meestal kost het wachten tot er iemand van het verplegend personeel tijd heeft de meeste tijd, lakentje over een bed, gordijntjes dicht, injectie en weg ben ik weer... daar mag je natuurlijk best een hele dag voor in rekening brengen. OInkepoink wat leven we toch in een bizar systeem. verder is het nu al een memorabele dag, zelfs bij het bloed prikken ging alles volgens plan....

Maar goed, daar gaan we met kuur 4, hoop zo dat deze mee gaat vallen en er niet teveel bijverschijnselen zijn dit keer. Maar eerst nog even geduld, de arts zal op de afdeling zijn met de Rotterdamse uitslag van kuur 3 en de Nijmeegse uitslag van 16 maart (kuur2), ben ontzettend benieuwd, is er een kansje dat dit mijn laatste kuur zal zijn, of is die 5de echt nodig....Ben natuurlijk ook erg benieuwd of mijn nieren nog blij zijn met me (of wat die bijverschijnselen anders kunnen betekenen) nog een paar uurtjes geduld oefenen....

Toen ik me meldde bij de balie en de afspraak met de arts onduidelijk was werd ik meteen door mijn favoriete grote recht-voor-zijn-raap- zuster onder de arm genomen....  "of ik de uitslagen van de dokter wilde horen, of dat zij het me mocht vertellen"Nou helemaal prima, maar ik heb toch ook wat vragen..
Rotterdamse HCG gehalveerd van 811 naar 425, de Nijmeegsche HCG was 15 van kuur 2, hersentjes maken dan overuren, al die dan nu ook gehalveerd zijn of nog minder? ( er is géén logisch verband tussen de Nijmeegsche en Rotterdamse waarden dus kan er niks mee voorspellen helaas )  Hb was helemaal niks gestegen dus nog steeds 4,8, nieren en lever waren okay.

Tja wat zegt dat allemaal? behalve dat het daalt mij in ieder geval niet zoveel. Volgende week vrijdag een 'officieel' gesprek weer, hopelijk dan meer duidelijkheid. De zuster kon me nog wel vertellen dat ze meer mensen zag zoals ik en dat de eerste kuur wel te doen was, maar het vanaf kuur 2 wel steeds zwaarder werd voor het lichaam 'het tenslotte wel vergif dat je binnen krijgt' en ze zag anderen er ook mee worstelen (gek misschien, maar dat geeft ook wel houvast, ben niet de enige die er zo'n last van heeft en dit overkomt ook) 'Veel drinken zodat die rotzooi zo snel mogelijk je lichaam verlaat' ... én meer spinazie, rood vlees, floradix etc. etc. voor mijn bloed.......

Niet zoveel wijzer geworden van deze post, fijne week iedereen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten