vrijdag 6 maart 2015

'Little happy things'


Een lijstje, dat nog wel aangevuld gaat worden, maar van 'kleine' dingen waar ik me beter door voel.

afentoe raakt mijn interne thermostaat van slag, meestal is dat een teken dat ik teveel gedaan heb, of dat er die dag gewoon weinig energie is. Dan merk ik al dat mijn handen in ijsvarianten veranderen en gaat de interne thermostaat ruckzigtlos op -2....
Met geen mogelijkheid krijg ik mezelf dan nog warm, gelukkig had ik mijn kruikje, kreeg ik van mijn ouders een elektrisch warmtekussen en waar die lieverds uit Oss nu mee kwamen omdat ik zoveel 'mis'; lekkere verwarmende 'open haard' theetjes en... *Joop* ik heb hem maar meteen een naam gegeven, wat een uitvinding... een kersenpitkussentje in schaapskleding, geweldig! en hij ruikt naar lavendel ❀❀  een minuut of anderhalf in de magnetron en een verwarmend zacht lekker ruikend schaap voor anderhalf uur ❤♡
Zoals ze in het ziekenhuis al zeiden gaat er niks boven menselijke warmte, maar Joop vervult een uitstekende 2de plaats ;-)






....en sinds een paar dagen heb ik weer ruimte in mijn hoofd om te mediteren ♥ dat probeerde ik normaal iedere dag te doen.. en het liefst vóór 't werk, met een rustig hoofd de dag beginnen waar altijd van alles kan gebeuren en met rust in jezelf is het een stuk relaxter wanneer er met de jongeren of in de omgeving wat aan de hand is. En na een periode van ontzettend veel onrust in mijn hoofd en gepieker is er nu weer ruimte. Merk nog wel wat onrust en ongeduld, maar ik weet dat met behulp van 'Andy' & Headspace het steeds beter zal gaan.... ( het filmpje liet ik wel eens aan de jongeren zien en is geregeld erg herkenbaar voor ze qua gedachten die maar blijven komen )

Dat de dokter zegt dat het ~kiele kiele~wordt om een bepaalde waarde te halen... Dat het spannend zou worden of de Nijmeegse waarde onder de 100 zou komen... en-dat-ie-dan-gewoon 73!!!! is ... meevaller van 25% LIKE!! Onverwacht goed nieuws ( zou het pas volgende week horen ;-) Mijn curve gaat van de afgelopen weken eventjes sneller dan de standaard ~Jeej~ Niet voor niks om de dag naar het ziekenhuis !!
Noem het maar 'little' maar zo'n zonnetje maakt dat je alles toch weer wat rooskleuriger ziet.... In de deuropening van mijn balkonnetje. Hieronder staande erbij en genieten maar...

  • Lekkere thee...... 
En dan wel échte thee, wanneer je verder niet zoveel mag, ga je veel thee drinken, ook omdat ik het

geregeld zo koud heb. Drink meestal uit gemak gewoon zakjes van de bekende merken, wel groene thee of rooibos. Maar na afgelopen weekend is er een wereld voor me open gegaan.

In het hotel hadden ze thee van Teastreet, ik wist niet meer wat ik moest drinken, maar de meiden wisten wel wat voor me... "Sweet Happiness" nou en sweet happiness it was, zóóóóó genoten van een heerlijk echt vers theetje. Heel ritueel met metalen theefilter, daar kan geen fabriekszakje tegenop. Bij mijn ontbijt lag er iedere dag 'opeens' ook weer een zakje met een lekker theetje en kreeg zelfs wat mee voor thuis... Soms raag ik me af of mensen voelen dat je ziek bent, zo lief als ze voor je zijn.

Kan nu thuis ook heerlijk van de verschillende theetjes genieten, wat een feestje om het pakketje te ontvangen ....
  • Maar zeker met stip op de eerste plek..... mijn kruikje !!
Want wie zorgt ervoor dat  mijn handen niet meer bevroren aanvoelen als ik mijn dag niet heb of net iets teveel gedaan heb?  Wanneer ik het ondanks subtropische temperaturen in de kamer het ontzettend koud heb? Wanneer ik koortsig en rillerig ben mijn bedje voor verwarmt? Onmisbaar op het moment ♥♥♥
Zag bij het zoeken naar een plaatje ook kruikjes met hele leuke hoesjes,dat lijkt me wel een leuk 'bank' projectje voor de komende tijd...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten