dinsdag 17 maart 2015

Wéér geen MTX & uitslag kuur 2

Jaja, mijn lief had al speciaal vrij genomen om mee naar het ziekenhuis te kunnen, had al zo'n 'funny feeling' denk ik. Vaste routine, bloed prikken en dan in de middag weer de eerste injectie. De receptioniste op de afdeling kent me al bij naam en ik zag meteen dat er wat mis was. "ja ik heb geen mapje van u' neeeeeeeee hè....
zou mijn recept zo op de plaats van bestemming moeten komen?
De zusters kennen me en er ging er één meteen 'trammelant maken' zoals ze het zelf noemde. superlief, maar eind van het liedje was, dat het er wéér niet was en ik wéér een paar uur moest wachten :-/ Lastige is dat die meiden er niks aan kunnen doen, maar ergens gaat het heel erg fout in de communicatie.  De mensen om me heen worden er enorm boos van & dat snap ik heel goed, ikzelf krijg er meer iets moedeloos van, hoe kunnen ze een patiënt vergeten?  zelfs een zuster gaf aan dat ik nu toch wel een klacht in moet gaan dienen anders verandert er niks, tja, ik denk dat ze wel gelijk heeft, alleen ik heb zo geen zin in negativiteit.
De oplossing is ook dat ik bij de volgende kuur in de ochtend naar de afdeling bel en zo dus eigenlijk mijn eigen kuur regel, wordt een beetje een -doe-het-zelf- business.. heel apart

Oh ja en toen bood de 'in mijn ogen' meest hardhandige discussiezuster aan om me te prikken, ik had daar zo geen zin in... er floepte meteen "Jij doet het altijd zó hard' uit... ~zei ik dat?  maar later wel geprikt door één van mijn favozusters  ..... Zal het ook even uitleggen, die ander knijpt even heel venijnig in je bil en ramt dan die spuit in je bips, echt zo niet fijn, heb het ook nagevraagd,want ik vroeg haar waarom ze dat zo deed. "Het moet in je spier en anders komt het er niet''  de injectie naald is lang genoeg en dit verhaal klopt dus niet ( nagevraagd)... verder kreeg ik nog een discussie over mijn "folium'zuur dat Folinezur moet zijn en waar vorige keer ook zoveel gedoe over was, heb haar aangeraden 'mijn dossier' maar 's te lezen ... en doorrrrrr

En de uitslag.. ja daar moet ik nog een kwartiertje op wachten ~spannend~ .......
-halfuurtje..... drie kwartier......uur....

en dan belt ze toch nog 'onverwacht' hahaha.. "of het gelegen kwam'' ... Nou ik zit al te wachten hoor ... Mijn HCG ( Rotterdam) is van 2530 naar 811 gegaan, dat is goed nieuws !! ... ben nu wel enorm benieuwd naar de Nijmeegse waarden ( die zijn pas later binnen)  Maar als je naar het verloop kijkt gaat het aardig de goede kant op!
  • dat.  - R'dam    -  Nijm. - Hb
  • 19/1 - 226.000                       
  • 27/1 -   42.000 - 1000    - 5,9
  • 2/2   -   54.000 -   940    - 6,2
  • 9/2   -   80.000 -             - 6,4
  • 14/2 -    43.000 -  750    - 4,5
  • 16/2                                - 4,3
  •      2/3  -    2530 -     73 ❀ - 4,5
  • 16/3 -        811 -   ???     - 4,8
(Blogger heeft geen tabelfunctie, dat moge duidelijk zijn :-P)
Geen pijl te trekken op de Nijmeegse waarden zoals je wel kunt zien! hopelijk laat ze het me eerder weten wanneer ze de uitslag heeft. Verder nam ze volle verantwoording voor de dingen die misgaan, iemand anders moest het wel doen, maar het is haar verantwoording en volgende kuur doet ze het zelf... ( maar ik bel toch in de ochtend haha, dat leek haar ook wel een goed plan ) 
Ze leek ook wel verbaasd over de uitslag "Ja je hebt vorige keer zelf gezien hoeveel plekken er nog te zien waren,maar ja we varen op de hcg waarden en die gaan heel goed, dus we zetten deze behandeling voort ~JuichEndeJubel~` ( dat ik dat nog s zou doen voor chemo's haha )
Mijn HB gaat superlangzaam, maar ik denk dat mijn processen prioriteiten aan het stellen zijn, dat komt vast wel weer ! 

Nu met happiness theetje lekker genieten van het goede nieuws , vandaag is een dagje alsof ik bloed heb gekregen van mensen die bij halfvasten waren ~katerrrrrrr~ ;-)  terwijl ik sinds december geen druppel heb aangeraakt... en wat kijk ik uit naar een wijntje of een La Chouffje op een zonnig terrasje ( en vooral daar ook weer trek in hebben haha )

Geen opmerkingen:

Een reactie posten