dinsdag 3 maart 2015

Gepruts & vertrouwen houden

~Tjongejonge~ het begon zo goed vanochtend, fijn gesprek met de psych, die zelfs op de hoogte was van het onnodige wachten gister.

Op de terugweg meteen langs de apotheek, dan hoef ik de deur niet meer uit. Daar  moest de apotheker zelf bij gehaald worden, want wat is dat foline??  wachten... wachten... Ze had met de gynaecoloog gebeld en ik kreeg wat anders mee, dat zou zich dan omzetten in wat mijn lijf nodig heeft. Heb het verhaal een paar keer nagevraagd, maar dacht tja, als de gynaecoloog aangeeft dat het goed zit, zal het wel goed zijn.
Ze vroeg me wel of ik de dosering nog wilde checken bij mijn eigen gynaecoloog (anders zou zij dat doen) Meteen gemaild, kon ik  ook even benadrukken dat 3 uur wachten na een heftig gesprek (gister) niet heel fijn is en ja wilde ook wel zeker weten of dat andere middel nou ook okay is (het gaat hier wel om het behoud van mijn goede cellen lieve mensen) en of de volgende keer de juiste medicatie gewoon aanwezig kan zijn.

Geen antwoord, apotheker belde weer, of  ik al wat gehoord had, wow, iemand die erbovenop zat, nee zei ik haar, of ik het echt meteen wilde laten weten wanneer ik wat hoorde. Kwartiertje later werd ik teruggebeld door de apotheker, ze had mijn gynaecoloog gesproken en de medicatie die ze meegegeven had was toch niet goed (genoeg). Ze wilde de 'oude' wel op laten halen, ze wilde ook het juiste wel bestellen, maar ja geen garantie dat het er vandaag zou zijn .....

Dan maar weer de afdeling bellen, hoe moest ik nu (inmiddels zonder recept) de juiste medicatie in huis krijgen? de dokter was in bespreking daar zou ze haar wel even uithalen. Uiteindelijk later terug gebeld, heel verhaal over de medicatie de verschillen ~blablablablabla~
Maar ik wilde toch wel heel graag weten hoe ik nu aan de juiste spullen kwam? (voor vanavond)

Uiteindelijk klaar laten leggen bij de poly apotheek, ik gaf nog aan dat ik het niet trok weer naar het ziekenhuis te komen "ja ik kan ze moeilijk langsbrengen"  mijn energie voorraadje voor vandaag was opgebruikt, dus vriendje kon weer eerder van zijn werk komen om ze voor me te halen...
(die het vervolgens bijna niet meekreeg ~communicatie .......~halleluja~)

Oh ja enne de foto's waren besproken, ze vonden het er niet zo goed uitzien, maar als de Nijmeegse waarden ook bleven dalen, leek de MTX behandeling wel de meest juiste.
~Hatseflats~  zó praat je patiënten moed in......

En hier zit ik dan, voor de 2de MTX... en je gaat het niet geloven, het is er niet :-( ..... er is iets mis gegaan en nu wordt het opnieuw aangevraagd.... hopelijk duurt dat geen 3 uur ( en sturen ze iemand die weet waar het is :-P ....


Geen opmerkingen:

Een reactie posten