dinsdag 14 april 2015

Mijn nieuwe accessoire...

Wanneer je eens een 'modo' was, gaat dat niet zo snel meer weg, deze nieuwe trend was dan ook zo gespot :-P
>>> commercial break <<<... dit thema is na 5 dagen dragen niet meer 'hot' en men wordt geacht dan zeker 9 dagen te wachten voor men het weer gaat dragen, anders wacht u wellicht wat spottend gegniffel. Om deze 5-daagse trend odeurloos door te komen volgt er binnenkort de korte cursus 'creatief met huishoudfolie' zeer praktisch met informatieve foto's, dit mag u niet missen  >>>> // commercial break <<<
Mijn "magic hand' voor de laatste loodjes, ook al is het ook een nieuw 'begin'. Nieuwe chemo, nieuwe arts, nieuwe afdeling, nieuwe verplegers.. ( die nieuwe afdeling gelukkig niet direct, afdeling 10 Noord is echt een fijne afdeling en wat bofte ik vandaag met de topper die ook nog eens mijn kamer liep ~wiehoeeeee~ wat een zorg vandaag )
Om 10 uur in het ziekenhuis, ging er een beetje vanuit dat ik tussendoor naar huis kon, maar toen er een kamer met mijn naam was (hoefde al niet te wachten werd meteen met de verpleger meegenomen, hoe goed kon het beginnen) bedacht ik al dat het waarschijnlijk anders zou gaan lopen. Een nieuwe arts, oncoloog in het laatste jaar en wat een prettig persoon, duidelijk, to the point, secuur en de eerste die me voor mijn gevoel echt grondig onderzocht (houdt uiteraard wel contact met mijn 'oude' arts, het voelt toch gek om 'opeens' zo zonder dat je het eigenlijk besefte overgedragen te worden) Al onze vragen gesteld en zulke gesprekken zijn zo fijn wanneer mijn lief erbij is, het lijkt dan allemaal minder zwaar, ik sta er niet alleen voor ♥
Onderzocht dus, vraaggesprek, toen weer bloed prikken, hartfilmpje, bloeddruk, jaja zo'n chemo krijg je niet zomaar. Mijn Hb bleek van vrijdag 5,1 alweer naar 5,4 te zijn gegaan, daar doe ik normaal 2 weken over ~fijn~!~ het startsein was gegeven, moest wel blijven, maar mocht even bakkie gaan doen beneden, als ik maar in het ziekenhuis bleef. Fijn nog even samen lunchen...Beetje jammer dat mijn opnieuw aangebrachte 'all inclusive' bandje dan weer niet geldt in het ziekenhuis restaurant 


Toen infuus gezet door de verpleger, dan zit ie ook meteen 'goed' (dat is een wereld van verschil en zeker omdat ie er 5 dagen in moet zitten, met een naald die irriteert, duurt het lang hoor, 5 dagen) ... Een arts die nog even langskomt om te kijken hoe het gaat en vertelt hoe en wat en nog even wat vragen kon beantwoorden. De verpleger die me vast wat anti-misselijkheid medicatie geeft zodat ik niet meteen naar de apotheek hoef...
>>> zoals je kunt zien aan de positieve uitstraling is dit het middel dat de laatste trofoblasten gewoon gaat afvoeren. Ik heb er alle vertrouwen in, het lijkt opeens zo 'vloeiend' te lopen & 'mee te zitten' ( klinkt raar in deze situatie maar voel het wel zo). Schema voor mijn behandeling, duidelijke afspraken, een oplettende arts, starten met een topverpleger, kamer met uitzicht over Rotterdam (ipv een bouwput,red.) voor iedere kuur een afspraak met onderzoek, vaste uitslagmomenten en duidelijkheid; er gaat een wereld open! was ook nog wel benieuwd waarom ze niet starten met dit middel, dat is omdat methotrexaat normaliter minder bijwerkingen heeft, maar hoorde ook van de arts dat die bijwerkingen op je longen als je daar last van hebt en er mee doorgaat, ze blijvende beschadiging kunnen opleveren, dan maar de Dactinomysine, gelukkig is er een alternatief, hoe deze bijwerkingen gaan zijn, merken we dan wel weer....

'Go with the flow......♪♫.......
Ik dacht dat het wel even met een kuurtje zou aflopen, maar dat was dan wel een tegenvaller, ook dit wordt een reeks, 5 dagen dagelijks chemo, 9 dagen rust en weer opnieuw. Ook wanneer de waarde onder de 3/5 is moeten we doorgaan om te zorgen dat het niet terugkomt ( is een duur woord voor, maar dat ben ik vergeten).  Zal mijn aftel-appje maar even laten voor wat het is en alles nemen zoals het komt  Het voelt toch fijner om naar het ziekenhuis lopen in het zonnetje, mijn hoest begint wat af te nemen, ben voor de verandering maar weer
'Yogi tea'
eens aan 'nieuwe' thee begonnen, kon het wel gebruiken en kan ondertussen geen thee met honing meer zien haha (ook al hielp het wel, naast de codeïne hoestsiroop :-P snap nu waarom ik bij het googlen ook op 'drug'sites terecht kwam ~jemigdepemig~).
Mocht het je nog niet opgevallen zijn, heb mijn FB account gede-activeerd, heb getwijfeld, het geeft rust, wanneer je de hele dag thuis zit, ga je .. ging ik toch wat vaker kijken en waarom eigenlijk? Uitgenodigd worden voor activiteiten waar ik niet naartoe kan, zien wat ik allemaal mis, na zo'n tijd uit het 'gewone' systeem te zijn voelt het alsof je 'er niet meer bij hoort' ... dat is niet gek, iedereen doet zijn eigen ding en het cliché 'het leven gaat door' klopt wel, maar het even 'niet zien' geeft wel rust, kom wel weer uit de bubbel, maar nu bevalt het uitstekend en ja het is ook wel wennen, je hebt ergens het gevoel 'dat je wat mist' ... bizar.. straks gewoon meer 'te luisteren' wat iedereen allemaal gedaan heeft. Ben nu niet voor iedereen bereikbaar, maar wanneer je mijn nummer niet hebt, ik heb mijn mail in mijn blog-profiel gezet. Nu even lekker broodje met Hollandse aardbeien, zoals ik al eerder zei, ook als ik geen trek heb, weet er iemand steeds weer wat te bedenken om me aan het eten te krijgen 


Tijdelijk.. tenzij het me 'te goed' bevalt ;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten