maandag 13 april 2015

... een beetje opgelucht & afwachten weer

zo waar, maar soms makkelijker gezegd dan gedaan....
Na een weekend waarin ik het voor mezelf een beetje op een rijtje heb proberen te krijgen kreeg ik net een telefoontje van mijn arts zoals afgesproken, op de longfoto was geen afwijking te zien, ze wijten alle symptomen aan de methotrexaat. Mijn Rotterdamse HCG waarde was gedaald !! 249, dus ongeveer de helft, nog wel afwachten wat die in Nijmegen gaat doen, maar de Rotterdamse is in ieder geval niet gestegen, of terwijl, het groeit dus niet !!
Ja dan gaan we nu toch naar de andere optie ~ehhhh?? ~ Ja we vinden de bijwerkingen van de MTX toch wel verontrustend, dus we stappen over naar het andere middel 'dactinomycine' ( jaja zeg dat maar eens heel snel 5x achter elkaar :-P) 
Morgen een afspraak bij de oncoloog (confronterend dan ben je opeens écht op de kankerafdeling beland), dit middel is toch wel andere koek ( heb net ook even de bijwerkingen opgezocht op internet, buiten misselijk en die dingen dit keer wél haaruitval als mogelijkheid :-/ ) ze gaat dan kijken of het geschikt is voor me, dan moet ik 5 dagen achter elkaar een injectie via het infuus. Ze gaan kijken of ik niet opgenomen hoef te worden, dat zou wel heel fijn zijn. na de afspraak morgen werk ik wel bij hoe en wat nu. Ben wel een beetje opgelucht dat de waarden gedaald zijn en dat ik vooralsnog geen operatie hoef, verder zien we wel van dag tot dag. de Nijmeegse waarden zijn waarschijnlijk vrijdag bekend. Toen ik op zoek was naar ervaringen van mensen met dactinomycine, vond ik het verhaal van Astrid, hoe ze haar gevoel beschrijft is zó herkenbaar, een fijne man naast je die je door de rollercoaster heen helpt en vond het ook wel fijn om te lezen dat zij geen haaruitval had na 5(!) dactinomycine kuren, nu werkt het bij iedereen anders maar dat geeft wel weer hoop... 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten