woensdag 24 juni 2015

BEP...& Esther zonder krullen

BEP.. klinkt best gezellig... maar dat is ze absoluut niet
Ze gaat 5 dagen naast me liggen in het ziekenhuis en dan 2 weken rust..... (moet dan even bijkomen van haar) ... Dan zie ik haar weer... en dat 4x....Langer mag niet, want dat schijnt niemand te kunnen verdragen....
Buiten dat ze me misselijk zal maken zal ze na de eerste week al zorgen dat mijn haar uitvalt, ze mijn huid aantast, net als mijn beenmerg, seksualiteit, rode en witte bloedlichaampjes, smaak en conditie... Dus erg verheugen doe ik me niet op ons samenzijn. Ze wilden dat we elkaar morgen al zouden ontmoeten.. maar alles in me zegt nee... Eerst mijn hart en hoofd met elkaar in lijn...

De PT-scan liet de actieve cellen zien, maar of dat nou de goede cellen zijn die de restanten van de operatie aan het opruimen zijn of dat het kwaadaardige cellen zijn, dat weten ze niet..dat valt niet te zien ~@ lekker vaag~ ze kunnen me geen zekerheid geven, daar heb ik om gevraagd, tenslotte val ik steeds buiten de cijfers, ga ik mijn lichaam laten beschadigen zonder te weten of het werkt? Gaan die chemomiddelen een soort van Game of Thrones aanrichten in mijn lijf ( waarbij de 'goeien' ook allemaal weer dood gaan? )

Het zijn moeilijke beslissingen, zou graag het alternatieve circuit ingaan, maar heb ik daar tijd voor ? Ze wilden morgen gaan starten, maar de mensen die me kennen weten dat ik graag regie heb en na een  half jaar heb ik besloten die even terug te pakken, mijn hart en hoofd moeten zoals ik al schreef eerst een beetje op 1 lijn komen, bovendien zou ik naar CAS gaan en dat weekendje ga ik mooi even meepikken voor ik die 3 maanden inga.....Moet ook z'veel regelen...huisje een beetje aan kant.. een half jaar ziek hakt erin...
Via via van een homeopaat gehoord, de bijwerkingen van de chemo een beetje binnen de perken houden... Een afspraak bij een orthomoleculair diëtiste, mijn lichaam in nog optimalere conditie brengen voor wat de chemo allemaal aan gaat richten...... een lieverd die me een energetische behandeling aanbiedt... Ik en mijn lijf weer een beetje in balans... Niet alles meer in mijn hoofd... die hersens maken overuren... Op zoek naar iets dat zorgt dat ik straks nog naar buiten durf, mijn mooie krullen, waar ik zó lang over deed en nu helemaal zijn zoals ik fijn vind.... weg.. :-( .. wat blijft er van me over?

en vooral... die knop in mijn hoofd omzetten dat de chemo me zal genezen.. vertrouwen zien terug te vinden na alles dat niet werkte... Heftig voor mij en heftig voor mijn lieverd en zoals hij hij het zo mooi zegt "samen kunnen we het niet doen, ik kan er alleen voor je zijn ♥"

2 opmerkingen:

  1. Lieve Esther, Graag neem ik het op voor de (reguliere) medische wetenschap. Het heeft honderden jaren geduurd voor zij, dankzij een zelfgeorganiseerde, permanente kritische aanval op haar eigen vooronderstellingen en methodes de kennis bij elkaar heeft gebracht waarover ze nu beschikt. Natuurlijk ontbreekt er nog het nodige aan die kennis, zijn sommige aannames of therapieën fout en zullen er blijvend beoefenaars voorkomen die hun vak misbruiken. Maar de vooruitgang is spectaculair. De z.g. alternatieve geneeswijzen staan in hun denken en handelen eigenlijk nog op een niveau van 2500 jaar geleden ( de oude grieken) en vaak grijpen ze nog veel verder terug of om zich heen.

    Chemo sucks maar die krullen staan er binnen een paar maanden weer op (heel anders dan bij sommige oudere heren die het laatste traject van hun leven bloothoofds moeten afleggen)

    Chin up!


    Jan

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Als het alleen maar haarverlies was, was het wel te overzien.. Chemo tast zoveel meer aan en niet alleen op de korte termijn, het is niet een kwestie van "hier moeten we even doorheen en dan klaar" buiten de fysieke verschijnselen, tast het ook je cognitie aan.... verder is aangetoond dat chemo eigenlijk een achterhaalde methode is en in de helft van de gevallen helemaal niet werkt.Na een half jaar behandelingen die "nu toch echt gaan werken", is dat in mijn geval steeds niet het geval, dan ga je toch wat kritischer naar een vervolgbehandeling kijken ( en zeker als die heel veel goeds in je lichaam aantast) Ik word tot chemo gepusht op basis van waarden, ze kunnen niks zien en bovendien weet ik uit wetenschappelijk onderzoek dat er ook 'fantoom' cellen zijn die zo'n uitslag significant kunnen beïnvloeden.... >> to be continued... ( week van onderzoeken on it's way.. )

    BeantwoordenVerwijderen