zondag 24 mei 2015

~voorbeeldpatiënt~ *tsk*

Mijn lichaam herstelt zich verbazingwekkend goed na de ingreep
Ik mocht al op dag 3 naar huis ( i.p.v. dag 5) @ 'Erasmusprotocol'
( strompel wel gebogen rond en mag nog niks, maar er is geen 'gevaar' meer en ik 'kan' alles weer)

beetje het brave jongetje van de klas uithangen hè
nu opeens wél de positieve uitzondering zijn?
'Had mijn lichaam dat een half jaar geleden niet zo kunnen doen?
i.p.v de kans van 1:2000 (mola)
naar de kans van 1:20.000 ( volledige en persisterende mola)
dan buiten de 85% vallen die geneest van MTX
en dan buiten de 99% die het normaliter redt met de dactnomycine
dat wordt een kans van eerst heel veel nullen achter de komma en dat 'geluk' dan ook ff hebben .....~grrrrr~  ( ja ik ben nog boos/teleurgesteld/zonder vertrouwen en dat in je eigen lijf... hoe herstel je dat?)

Maar ik ben weer thuis
even geen infuus, controles,medicatie, bloed prikken, zaalartsen, onrust op de gang en ander 'gedoe' aan mijn lijf/hoofd
Nu rust.. herstel... fysiek en dan kijken of ik de rest aandurf....
en dzjieeee wat ben ik blij als ik over 5,5 week weer eindelijk 's kan sporten....

Ik voel me tamelijk leeg en een zooitje in mijn hoofd...
.... dus even een korte update....
(begin juni weer controle dus nog steeds afwachten of het 'genoeg' heeft geholpen )

PS: ja ik weet ook wel dat 'die knop' om moet, maar dat lukt nog even niet.... en ik ga mezelf daar eens alle tijd en steun in geven....

PS II: 'bizarre bewustwordingen waar ik me boos over kan maken' >> kreeg bij de diclofenac geen maagbescherming voorgeschreven, toen ik ernaar vroeg was het 'oh ja wel een goed idee'
Dat is medicatie die je 'zelf moet betalen' begrip ik het nu goed als ik denk dat wij een systeem hanteren in Nederland waarbij je als je 'niks te besteden hebt'  en je al de pech hebt van ziek worden ( en bijkomende kosten ) dat je dan je 'maag niet hoeft te beschermen??" >> dat willen we toch niet met z'n allen?? <<<

Geen opmerkingen:

Een reactie posten